24.03.2014

Hipp hurra for Tante Åshild

Tenke seg til at denne spreke, flotte og supersnille tanten min er blitt hele 60 år. Og når en skal feire en jubilant som er blitt 60 år, ja da hører det med litt mimring. Så hvorfor ikke mimre litt i fra Seim.. Jeg husker tilbake til da vi alle var samlet på Seim hver sommer, tante Åshild og Onkel Petter, Ingebjørg,Geir og Åslaug var oppe i huset med bestemor mens vi andre var nede i hytta. Volleyball spilling bakom huset, blanda lag med masse latter og skryt (og noen ung gutter som av og til tok spillet litt for seriøst) Bading både på Vallevikje, Totlandsvikje. Bading/fisking nede ved Skår, med gamle... jeg mener HAUGAMLE PER kjeks med stearin lignende smak på. Turer opp på Blåfjellet med allsang oppover lia. Og planlegging av diverse aktiviteter. En og annen skjelden bytur ble det også... og når en like vell har nevnt by tur, la oss ta en "trip down memory lane" I forbindelse med tante Ingvild sin 50 års dag... Jeg mener å huske at tante Åshild, mamma, Ingebjørg,Geir og Thorbjørn reiste til byn for å handle en gitar til tante Ingvild, og i den forbindelse skulle tante Åshild løpe ut av den hvite toyotaen til mamma for å sjekke om det var ledig plass på et parkerings hus. Tante Åshild for opp gaten som et skudd, mens de andre sto i bilkø.... men nå er det nå en gang slik at bilkøer har en tendens til å flytte litt på seg.... og det resulterer ofte i slike artige historier.... Mamma, Ingebjørg,Geir og Thorbjørn sitter i bilen og ser tante Åshild kommer nedover gaten i et forholdsvis bra tempo, men hun stopper en eller to biler før hun skal .... åpner døren, sitter seg inni den andre bilen, lukker døren, snur seg etter setebeltet og sier i all sin effektivitet: Det var ledig der.... hvor vår alles kjære tante Åshild hører en manns stemme si: Nå tror jeg du er kommet i feil bil.... Og som den støttende storesøster mamma er så lo hun så høyt at tårene trillet, og synet av lillesøster som kommer i full fart ut av feil bil, ned til riktig bil .... og sitter seg inn til en gapskrattende søster, to lattermilde barn og en småflau tantegutt... Det må ha vert helt magisk! ( Nå er det ikke sikkert jeg husker alle detaljene riktig her folkens, men dere ser hvor jeg vil henne) Så kjære, gode snille tante Åshild. Gratulerer med vel overstått 60 års dag! Jeg er umåtelig glad for at du er tanta mi!!!!

Ingen kommentarer: