10.10.2009

Tanker og Følelser



Er rart dette... hvordan tankene og følelsene spille så enormt inn på hvordan du har det. Sitter i leiligheten min på Nordås og har latt tankene få vandre fritt, om det er heldig det er en annen ting....

En følelse som har gnagd meg i hele dag er følelsen av å være aleine.
Aleine på jobb, hjemme og blandt venner. Hvordan kan jeg fortelle til folk rundt meg at jeg ikke har det så bra uten å virke sytete eller bli stemplet som en grinunge.... Så hva ender en opp med å gjøre da... jo en klistrer på seg et smil og later som om alt er helt topp, mens en egentlig gråter om hjelp på innsiden.

En sånn dag har jeg i dag.... har vert smilende å blid på jobb, mens jeg har grått en hel elv inne i meg... Følelsen av å ikke strekke til, være god nok venn, kollega, ansatt, datter, søster tante... følelsen av å skuffe andre eller ikke bli respektert eller godtatt for den jeg er .... redd for å bli avvist, å ikke "elsket" den er forferdelig.

Følelsen av å være et hjelpeløst spedbarn eller en herreløs hund...som ikke klarer å sitte ord på det en egentlig føler å vil... den er ikke noe god.

Hmmmm.... det er en merkelig følelse... så mange spørsmål... og så få svar.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikkje godt å vera menneske når vi er i "kjellaren" eller i "tunnelen". Heldigvis går det an å koma ut att og! Det har vi vel mange bevis på. Håpar du har det lettare no. Eg er i alle fall glad i deg slik du er. Det er det mange andre som er og. Klem frå tante Ingvild.

Bente Cathrine sa...

tusen takk tante Ingvild

alt ordner seg for snille jenter ...

Gla i deg også